۱۳۸۹ بهمن ۲۸, پنجشنبه

در حاشیه انتشار مطلبی جدید بنام ابطحی: ابطحی عزیز، همداستان بازجوهایت نخواهیم شد


این نوشته نه تحلیل است و نه دفاع از شخصی‌ بنام محمد علی‌ ابطحی که خاطرات خوش و حس‌های زیبا و لبخندی دلنشین شاید تنها تصویری باشد که فعالین عرصه فرهنگ از ایشان در ذهن داشته باشند. این نوشته صرفا بیان یک آگاهی‌ است، آگاهی‌ از فشاری که بر ایشان است و تاکید بر درکی که ما از شرایط ایشان داریم و دادن این اطمینان که آقای ابطحی، همداستان بازجو‌هایت در فشردن خرخره ات نخواهیم شد، که آقای ابطحی، شناخت ما از شما بیش از انی‌ است که نفهمیم که این تک‌ نوشته‌های شما تحت چه شرایطی نگاشته میشود.

البته که آن‌هنگام که برخلاف رسم و قولی‌ که لابد زیر رفت اسلامی برادران دادی دوباره سیاسی نوشتی‌، هر چند کوتاه و پر طعنه، که مقایسه‌ای کردی و مخالفت با جنبش و شعار مرگ بر موسوی و کروبی پخش شده در صدا و سیما را مشابه کار منافقین (مجاهدین خلق) و لابد عاملین آنرا مشابه آنها قلمداد کردی (۱)، باید میدانستی که بازمیگردند، بازگشتند و تو در صفحه فیسبوکت دوباره پیغامی گذاشتی که "میگن توبه گرگ مرگه.هزار و سیصد بار نوشتم که تو فیس بوک از سیاست ننویسم"(۲) و در نوشته‌ای مفصل تر مجبورت کردند که بنویسی‌؛ آن چیزهایی که به آن اعتقادی نداری. شاید هم خودت نوشتی و شاید چون اجبارانه ننوشتی ردی از ادبیات آشنایت در این نوشته دیده نمی‌شود (۳).

به هر حال، نوشته کوتاه که آقای ابطحی نیازی به گفتن ندارد که عزیزی، جایگاهت محفوظ است که ما از تو انتظار بهزاد نبوی بودن و تاج زاده‌ای ماندن نداریم. ابطحی ابطحی است، همون فرد دوست داشتنی اهل رسانه‌ای و فرهنگ.


۱- پخش کردن شعار مرگ بر موسوی و کروبی وخاتمی وهاشمی از تلویزیون رسمی و حکومتی یعنی مرگ بر کسانی که همیشه در این ۳۱ ساله انقلاب یا رئیس جمهور ویا رئیس مجلس و یا نخست وزیر نظام بر آمده از انقلاب اسلامی بودند. وقتی من آن را شنیدم، کاملا طعم و بوی تلویزیون منافقین را می داد که به همه ارکان نظام همیشه مرگ میگفتند.- از صفحه فیسبوک شخصی‌

۲- میگن توبه گرگ مرگه.هزار و سیصد بار نوشتم که تو فیس بوک از سیاست ننویسم. مگه میشه؟اصلا خوبین شما؟شایدم چند روزی بود که اینترنت شبیه قطع بود و نتونسته بودم بیام فیس بوک قلمبه شده بود.همش یاد آقای لاریجانی بودم که به حکومت مصر گفته بود با قطع اینترنت مشکلی حل نمیشه.استغفرالله باز هم سیاسی شد گویا - از صفحه فیسبوک شخصی‌

۳- بلاگ شخصی‌ ایشان




هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر