۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

نقشه‌ای در شرف اجرا؟ بازخوانی تهدیدی که جان کروبی را نشانه رفته است


همه چیز از یک یادداشت صفار هرندی در ستون مهمان روزنامه کیهان در روز شنبه ۲۴ فروردین و تقاضای استغفار برای یک اصلاح طلب بیمار آغاز گردید، نامی‌ از کروبی برده نشد، ولی‌ زمزمه‌های آغاز یک بازی کثیف زده شد. سایت جهان نیوز، در روز ۳۰ فروردین اخباری دقیق تر ارائه کرد و خبر از بروز سرطانی صعب العلاج داد که منجر به مراجعه شیخ مهدی کروبی به پزشکی‌ اتریشی‌ شده، این سایت وابسته به دولت بر وخامت حال کروبی تاکید کرد وخواستار بازگشت ایشان به دامن انقلاب شد!!! بیماری و وخامتی که ابتدا توسط حسین کروبی قویا تکذیب شد و در ادامه به طرق مختلف باطل بودن آن به نمایش گذشته شد. نامه آقای حسین کروبی صریحأ بر سلامت کامل شیخ تاکید میکرد ولی‌ در جای جای نامه آثار نگرانی از بروز توطئه‌ای به چشم میخورد؛ نگرانی از واردات دارو‌هایی‌ روسی که منجر به بیماری سرطان و هپاتیت میشود و در جایی‌ دیگر از نامه شخص صفار هرندی و رسایی مسول چنین توطئه‌ای دانسته شد، توطئه‌ای که ذکر شد که میتواند فقط بخشی از یک بازی روانی‌ باشد!

در روزهای بعد این نگرانی ابعادی تازه یافت، بطوری که منتجب نیا، قائم مقام حزب عتماد ملی‌ به مسئولین نظامی و انتظامی کشور در مورد شروع یک توطئه هشدار داد، صریحأ اعلام شد که شیخ شجاع حتا یک سردرد ساده هم ندارد و این اظهارات را نگران کننده خواند و مقصود را تست جامعه دانست و خبر از توطئه افراد مرموزی به قصد جان کروبی داد.

خانم فاطمه کروبی خبرساز بعدی در این زمینه بود که طی‌ بیانیه شدید اللحنی حکومت را مسول مستقیم جان کروبی دانست و هیچ قصوری را بخشودنی ندانست! در ادامه، صراحت را تا بدین جا محدود نکرد و خبر از احتمال انجام شدن توطئه‌ای داد که میتواند در مسموم بودن گازهای استفاده شده بر علیه کروبی در روز ۲۲ بهمن یا ورود پنهانی به خانه کروبی در غیاب آنها انجام شده باشد!

هفته پر کار و پر مصاحبه شیخ مهدی کروبی خود دلیلی‌ دیگر بود با باطل بودن خبر وخامت حال ایشان؛ ابتدا دیداری با خبرنگار نشریه اشپیگل انجام داد و طی‌ آن احمدی‌نژاد را مصیبتی برای ایران خواند، روحیه خوب شیخ یکی‌ از مواردی بود که این خبرگزاری بر آن تاکید کرد. در ادامه در روز ۶ اردیبهشت، برخی‌ از نمایندگان ادوار مجلس دیداری با مهدی کروبی داشتند که باز هم خبری از وخامتی که سایت جهان نیوز بر آن تاکید کرده بود دیده نمی‌شد، در این دیدار بر ایستادگی تا پیروزی تاکید شد و استقامت را رمز شکستن معرفی‌ گردید.

در گرماگرم اظهار نگرانی‌ها روزنامه جهان نیوز، از تریبون‌های نزدیک به دولت خبری را منتشر کرد که نگرانی‌ها را دو چندان ساخت؛ خبر انجام ترور خود خواسته یکی‌ از رهبران سه گانه جنبش سبز به قصد آغاز مرحله دوم اعتراضات. خبری که به راحتی‌ میتواند به توجیه عملی‌ که انجام شده یا در شرف انجام است تعبیر شود! این روزنامه به ذکر جزییاتی بیشتر پرداخت و پای احزابی مثل کموله را هم به این ماجرا‌ باز کرد تا دایره شکیات را گسترش دهد و فضا را بیشتر تار و کدر کند.

به هر حال مهدی کروبی، شیخ شجاع اصلاحات سالم و قبراق است و خبری که با همکاری جمعی تریبون‌های کودتا کار شده در حال حاضر واقعیت ندارد، تاکید‌ میشود؛ در حل حاضر! ولی‌ این هیچ تضمینی نیست که چنین توطئه‌ای در دستور کار نباشد یا و مراحلی از آن انجام نشده باشد. فراموش نکنیم که متحد استراتژیک فعلی‌ ایران، روسیه، کشوری است که به استفاده در چنین روش‌هایی‌ به قصد از سر راه برداشتن مخالفان و منتقدان شهره است و در ضمن نشان داده که با تضمین بازگشت سود سرمایه‌ حاضر است هر خدماتی را به ایران ارائه دهد که هنوز سؤ قصد ناموفق به ویکتور یوشچنکو, فعال سیاسی غربگرا در اوکراین به وسیله سم دیوکسین، قتل الكساندر ليتونينكو, مأمور سابق سرویس جاسوسی شوروی به وسیله تالیوم ردیکتیو، قتل يوري اشچكوچكيخين, روزنامه نگار منتقد روزی در سال ۲۰۰۶ و ده‌ها نمونه مشابه را فراموش نکرده ایم.

برنامه ریزان کودتا جمعی متشتت با روش‌های گوناگون و عکس‌العمل‌های متفاوت را تشکیل میدهند که هدفی‌ مشترک را دنبال میکنند؛ به زنجیر کشیدن مردم در چنبره خواست‌های خودشان. نوع عکس‌العمل‌هایی‌ که از چنین جمعی می‌توان انتظار داشت از پیشنهاد تشکیل حکمیت را شامل میشود تا رادیکال‌ترین پیشنهادات و اعمال مانند اعدام موسوی یا تشکیل کهریزک. چیزی که واضح مینماید مستقل تر بودن هسته‌هایی‌ در این جبهه در مرحله هدف یابی‌ و عمل است، هسته‌هایی‌ که جسارت خود را از حمایت مستقیم رده‌های بالای آن سمت سیاسی میگیرند. هسته‌هایی‌ که از لحاظ فکری این مجوز را دارند که چنین سناریو یی را اجرا کنند و هم از لحاظ لجستیکی میتوانند چنین امکانی را برای خود مهیا کنند که شاید تنها چراغ سبز انجامی یا عدم مخالفت در مقابل چنین خواستی‌ آخرین چیزی است که ماشه این حماقت را میچکند.

چیزی که مبرهن است تنها ترس و هراس از عواقب اجتماعی چنین عملی‌ است که مجموعه حکومت را وادار کرده هر آنچه میتواند بکند را نکند، هراس از شروع یک موج جدید اجتماعی با ابعادی جدید و مختصاتی متفاوت از آنچه که تا الان بود که اگر چنین ترسی‌ نبود تا الان حکومت بارها چنین قدمی‌ را برداشته بود. تست کردن و افکار سنجی کردن جامعه میتواند یک پیش قدم باشد برای چنین عملی‌ که تحمل انتقادت شیخ کاری است که از توان اینها خارج است و چیزی که میتواند چنین برنامه و نقشه‌ای را خنثی کند عکس العمل ماست، "ما" به عنوان برایندی از همه نیرو‌های فعال، چه در سطح حاکمیت و چه در سطح جامعه! که به این خام اندیشان نشان دهیم که انجام چنین نقشه احمقانه‌ای تنها در چند اعتراض بازتاب نخواهد داشت که کلّ ساختارشان را خواهد بلعید و عاقبتی متفاوت را در پیش چشمانشان خواهد گذشت.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر