۱۳۹۱ شهریور ۲۹, چهارشنبه

انتشار نفرت را محکوم و ناشران آن را محدود کنیم تا "آزادی بیان" ارجمند بماند


یکی‌ از ستون‌های جامعه مدرن "آزادی بیان" است، ستون دیگر‌اش هم لزوم احترام به عقاید دیگر است، آزادی بیانی‌ که منجر به انتشار نفرت شود سرطان جامعه است. نمتون بنام آزادی، تبر برداشت و تیشه به ریشه آزادی زد. نمی‌توان به نام "آزادی بیان" و عنوان "بسط آزادی‌های اجتماعی"، آتش به خرمنی انداخت که یگانه سرنوشت اش، سوزاندن جامعه است و از بین بردن آرامشی که پیش نیاز و بستر رشد و تعالی بشر است. نتیجه به جنگ عقاید دیگران رفتن صرفا "نفرت" است. سؤ استفاده کنندگان از "آزادی بیان" دشمنان آنند و نتیجه کار شان، بزرگترین ابزار تندرو‌های سمت مخالف برای تئوریزه کردن لزوم تحدید آزادی‌های مختلف عمومی. دوام جامعه آزاد و دوام "آزادی بیان" در گرو منع و انزوا این دشمنان "آزادی" است، باید محدود شوند، نه بوسیلهٔ حکومت‌ها که ملت ها

۴ نظر:

  1. بنا به فرمایشات جنابعالی پس باید اول از همه درب اسلام را تخته نمود، زیرا هیچ آئینی به اندازۀ اسلام به دگراندیشان توهین نکرده و فرمان قتل و تجاوز برای آنها صادر نکرده است. کاریکاتورها و فیلمهای بظاهر توهین گر به اسلام در حقیقت چیزی جز عکس العمل تلافی جویانۀ دیگران در قبال پرخاشگری و توهین بی حد و حصر اسلام و مسلمانان نیست. بنابرانی ای دوست گرامی، نخست درب خانۀ خود را جاروب کنید و بعد از ناپاکیزگی دیگران ایراد بگیرید.

    پاسخحذف
  2. در کشورهایی که آزادی بیان وجود ندارد، احترام به عقاید دیگران هم محدود است. در کدام کشور اسلامی اقلیت های مذهبی آزادانه به امور مذهبی خود رسیدگی می کنند؟ کدام مسلمان اجازه دارد که دینش را عوض کند یا به بی دینی رو بیاورد بدون اینکه جانش به خطر بیفتد؟ اینها کشورهایی هستند که آزادی بیان را همیشه محدود کردند و حالا اصرار دارند که این آزادی را از بقیه هم بگیرند. سلطه جویی هدف اصلی است و اسلام یک بهانه خوب که تاکنون چیزی به جز بازیچه نبوده.

    پاسخحذف
  3. برو بابا نفهم اگه یکی به بابات توی روت هزارتا فهش بده می ایستی نگاش می کنی و می گی آزادیه بیانه یا دوتا می خوابونی تو گوشش ؟!!!

    پاسخحذف
  4. ina hash bahaneh hast ta begoyand musalmanan vahsi va barbar hastand va hala ba in rah sabet kardand

    پاسخحذف