۱۳۹۲ خرداد ۱۷, جمعه

حاشیه‌ای بر جدال هشت نامزد در مناظره امروز؛ حداد حتا به اندازه غرضی هم موفق نبود

قالیباف: بازنده بزرگ امروز قالیباف بود که با همون بیان گیرای و قدرتمند شروع کرد، اما در عرض پنج دقیقه، در تقابل با حسن روحانی همه چیز از جمله اعتماد بنفسش را باخت و به هیچ تبدیل شد. از اون هبیت پوشالی‌اش در پایان نعش باقی‌ ماند که با بیل هم نمی‌شد از زمین جمع‌اش کرد. دکترِ سردار آمده بود با یک قمار زهر فیلم پخش شده بر علیه‌اش را بگیرد، اما در پایان صدای محزون و کم فروغش خبر از برده و باخته‌اش داشت.
جلیلی: مدیریت انقلابی، تقابل انقلابی، ... . کپسولی حرفش این است که اگر از موضع تنش زدایی با دنیا وارد مراوده بشیم، باخته ایم. باید ابتکار عمل بحران زایی در دستان ما باشد. امروز با تدارکات آمده بود، با اطلاعات، با رفرنس، اما برای زمین خوردن احتیاج به زحمت چندانی از طرف نامزد‌های منتسب به اصلاح طلبی نداشت، زحمتش و ولایتی و رضایی کشیدند. به هر حال وقتی‌ از موضع نفی همه گذشته کشور وارد میشوید (به مانند احمدی‌نژاد) نمیتوانید انتظار داشته باشید دیگر مسئولین سابق تنها نظاره تان کنند.
روحانی: خنثا شروع کرد، اما در تقابل با قالیباف ، با بیانی‌ قوی و به سرمایه اطلاعاتی‌ سالها فعالیت در شورای عالی‌ ملی‌، در عرض چند دقیقه تبدیل به چهره اول مناظره امروز شد: حرفی‌ زد و قدرتمند و قاطع پشت حرفهایش ایستاد، از سرمایه‌های سال‌های هاشمی و خاتمی دفاع کرد و علیرغم اینکه بارها تاکید کرد که سینه پردردی دارد که نمی‌تواند باز کند، اما چند چشمه آمد که برای تمام کردن قالیباف و موضع ضعف قرار دادن رضایی کفایت میکرد.
غرضی: سردرگم، پریشان، با فریاد. مرد آرام و تا حدودی منطقی‌ مناظره قبلی‌ امروز با وجهه‌ای متفاوت آمد: آمده بود جلب توجه کند، با فریاد، با دشمنی، با به چالش کشیدن. شاید از جوک‌های این چند وقته ناراحت بود، به هر حال استراتژی امروزش خوراک چند وقت آینده خیلی‌‌ها را تامین کرد.
رضایی: همه تلاش این روزهای رضایی صرف این شده است که خود را فراتر از منازعه اصلاحطلب - اصولگرا نشان دهد، سعی‌ کرد برنه این دوقطبی باشد، اما امروز حرف‌هایی‌ زد که باعث شد که برای چند دقیقه در تقابل با همه کاندیداها، از جلیلی تا ولایتی و روحانی قرار بگیرد تا جایی‌ که متهم به درز اطلاعات امنیتی هم شد. کمی‌ مضطرب و مشوش بود.
ولایتی: مردی که امروز متفاوت آمد. در حوزه سیاست خارجی‌ صاحب نظر است، به شدت منتقد شرایط قبلی‌ است، اما در حوزه داخلی‌ با آنکه کم صحبت کرد، اما نشان داد فرق چندانی با باقی‌ نامزد‌های اصولگرا ندارد، با آنکه سطحش متفاوت است. امروز قوی بود و بی‌ ملاحظه.
عارف: تنها کاندیدایی که خود را صریحاً اصلاح طلب مینامد هنوز از ضعف بیان و شجاعت رنج میبرد، با آنکه هر گاه صحبت می‌کند می‌توان عقلانیت در صحبت و دقت در برنامه گذاری‌ها و نکته بینی‌ در آسیب شناسی‌‌ها را دید. از دستگیری‌ها انتقاد کرد و صریحاً از روند‌های خلاف قانون در تخریب دولت‌های قبلی‌ انتقاد کرد و هر جا لازم دید در حمایت از روحانی، دیگر کاندیدای نزدیک به خود ورود کرد. در ماموریتش موفق بود، با آنکه بارها با سکوت از تله‌ها فرار کرد.
حداد عادل: بازنده امروز، نخودی بازی. خیلی‌ جاها سعی‌ کرد که با رادیکال صحبت کردن، حتا اشاره به میرحسین از این حالت منفعل خارج شود، اما به اندازه غرضی هم موفق نبود.

۱۱ نظر:

  1. هر هشتاشونو بايد بست بگارى و پهن بارشون كرد .....!

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. آن وقت شما بی کار می شوید.

      حذف
    2. تو که هر هشت تاشو میبندی به گاری به جون هرکی که دوست داری راستش رو بگو! ایران زندگی میکنی یا منتظری مملکت و همراه اون، مردم بدبخت و گرفتارش به فنا بروند تا تو بتونی برگردی ایران که اینجوری برات فرقی نمیکنه جلیلی باشه یا روحانی یا اون یکی خره دیگه؟ راست میگی هیچ کدومش آدم نیستن منم باهات موافقم اما من و تو رای ندیم نظام کله پا میشه یا من و امثال من بدبخت گرفتار در این کشور؟ میگی تقلب میشه؟ کدوم آدم احمقی از ترس مرگ در آینده امروز خودکشی میکنه؟!؟!

      حذف
    3. داداش نگران نباش تو که هیچی همه هم رای ندن کله پا نمیشه؛ هستن کسانی که جای شما و بقیه رای بدن

      حذف
  2. آن وقت شما ی کار می شوید.

    پاسخحذف
  3. حتی روزنامه های خارجی هم نوشته اند که روحانی و غیره برای اینکه رای بیاورند خودشان را به سبزها چسبانده اند. آنوقت چگونه ما در ایران این را نمیفهمیم.
    البته من خودم 30 سال است از ایران دور هستم ولی مطمئن باشید قلبم برای ایران میتپد و اگر هر خبری را دنبال میکنم نه از سر بی خیالی است. ولی به هر حال هر نظری قابل احترام است حتی برای گاوها.

    پاسخحذف
  4. عارفم گفت به نظام ظلم شد.مردم هیچ

    پاسخحذف
  5. ایرانیای ابله ، همیشه بین بد و بدتر را انتخاب میکنن بعد ثابت مینن که "ب" بهترین گزینه است !!!
    واقعا ابله مردمی بوده اند و هستند و خواهند بود این ایرانیان!!

    پاسخحذف
  6. گوشمان از توهين هاي ايراني هاي خارج نشين (البته منظورم همه نيست بلكه اكثريت غالب در فضاي مجازي را عرض مي كنم)پر شده فقط چند نكته را بگويم
    يك شماها همان هايي نيستسد كه مي گفتيد هاشمي آمده تنور را داغ كند پس چه شد؟ حالا ما را نادان و ... هم مي ناميد واقعا با اين بينش سياسيتان هنوز براي مردم تعيين تكليف هم مي كنيد!
    دو بله برا شماها حرف زدن از تحريم راحت است چون هر كسي رئيس جمهور شود زندگي شما ، آزادي شما تغييري نمي كند ولي اگر دكمه اي سراغ داريد كه ايران را مهد آزادي مي كند خوب آن دكمه را بي زحنت فشار دهيد . مثل بچه هاي بي استعداد نگييد در كلاس ما اگر خر خوان ها نبودند ما شاگرد اول مي شديم باور كنيد اگر كلاس خالي هم بود بخوانيد اصلاح طلبي نبود ملي مذهبي نبود نهضت آزادي نبود اين همه دانشجو ستاره دار نبودند مردم راي نمي دادند ، باز شما صفر مي شديد و مردود نه شاگرد اول چون بايد درس هم خواند!!!!
    سوم روي صحبتم با نويسنده و افرادي مثل خودم هست ما نبايد دست از تلاش بر داربم بايد مثل 88 توقعات خود را به سران گروه ها انتقال دهيم بايد بخواهيم عارف يا روحاني با هم ائتلاف كنند هاشمي و خاتمي به ميدان بيايند آنها حركت كنند تا ما هم حمايت كنيم وگرنه اگر تلاش نكنند از مردم هم حمايتي نخواهند ديد
    با تشكر از شما

    پاسخحذف
  7. در این که فرق اساسی‌ بین امسال عارف و جلیلی است شکی نیست، ولی‌ مگر قرار است رای شما خوانده شود. آنجا اراده بیت رهبری و برادران قاچاقچی ریس جمهور بعدی را تعیین خواهد کرد، نه رای شما.

    پاسخحذف
    پاسخ‌ها
    1. اولا مسائل سياسي و اجتماعي رياضيات نيست كه هميشه يك جواب داشته باشد
      دوما براي سوال شما سه جواب وجود دارد :
      1. مشاركت متوسط يا كم يا زياد ، راي خوانده مي شود عارف راي نمي آورد : نظام در هر سه حالت مي گويد مردم حماسه آفريدند و خوشخال ترين خواهد بود ، نيروي هاي معترض شركت كننده نا اميد مي شوند ، نيروهاي معترض تحريم كننده ته دلشان قند آب مي كنند و در هر سه نوع مشاركت يا فيلم يك حوزه خالي را نشان مي دهند و كيف مي كنند يا مردم را گاو و نفهم مي نامند
      2. مشاركت متوسط يا كم يا زياد ، راي خوانده مي شود عارف راي مي آورد : نظام در هر سه حالت مي گويد مردم حماسه آفريدند و ناراحترين ترين خواهد بود ، نيروي هاي معترض شركت كننده اميدوار مي شوند و توپ به زمين آنها مي افتد كه چطور بازي كنند، نيروهاي معترض تحريم كننده خواهند گفت سوپاپ اطمينان و در خواست هاي آنچناني مطرح خواهند كرد و مردم را گاو و نفهم مي نامند
      3. مشاركت متوسط يا كم يا زياد ، راي خوانده نمي شود : نظام در هر سه حالت مي گويد مردم حماسه آفريدند و خوشخال خواهد بود ، نيروي هاي معترض شركت كننده دسته اي كه هنوز اميد به اصلاح داشته از حكومت نااميد مي شوند و بر تعداد مخالفين نظام افزوده مي شود و دسته اي ديگر همچنان اميدوار به انتخابات بعدي ،نيروهاي معترض تحريم كننده خواهند گفت ديديد ما چه گفتيم و مردم را گاو و نفهم مي نامند
      تحريم انتخابات از نظر آرزوي حاكميت است نه ترسش دليل روشنش عدم صلاحيت هاشمي بود. چون به هوا دااران خود خواهد گفت كه حماسه آفريديد و آنها هم باور مي كنند بعد خارجي هم كه برايش مهم نيست دوست دارد كه بهتر شود ولي اهميت چنداني ندارد مثلا در اين هشت سال بجز مردم فلك زده كسي هم آسيب ديد
      اگر اميد به حمله آمريكا داريد مثل رضا پهلوي كه بحثي نيست ولي اگر خواهان تغيير اساسي هستيد بايد برنامه داشت بايد رهبر داشت بايد تشكيلات داشت از همه مهمتر رهبر يا تيم رهبري بايد مقبوليت داشته باشد تا تحريم انتخابات اثر داشته باشد و گرنه مثل فرياد در بيابان فقط مردم را گيج خواهد كرد

      حذف